آرشیو مرداد ماه 1402

ما در بهترین لحظه ها همراه شما هستیم

20 گونه زیبای گل صد تومانی

۶ بازديد

گل صدتومانی گیاهی مقاوم هست که دارای گل‌های بزرگ و چشمگیر هستند که می‌توان از مشاهده آنها در باغ لذت برد یا به عنوان گل های شاخه بریده استفاده کرد. آنها برای رشد در حاشیه علفی مخلوط در آفتاب یا نیمه سایه مناسب هستند.

 

گل صد تومانی به اشکال مختلف وجود دارد:

 
  1. گل صدتومانی علفی یک عادت فشرده و بوته‌ای شکل می‌گیرد و در ماه ژوئن شکوفه‌های بزرگی تولید می‌کند. آنها معمولاً در مرزهای علفی استفاده می‌شوند و تا ارتفاع حدود 70-90 سانتی‌متر رشد می‌کنند. گل‌های صدتومانی علفی در پایان فصل از بین می‌روند، سپس در بهار بعد دوباره رشد می‌کنند.
  2. گل صد تومانی درختی از اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت شکوفا می‌شوند و در صورت ترکیب با گل صد تومانی علفی یا متقاطع، فصل گلدهی گل صد تومانی را افزایش می‌دهند. اندازه آنها معمولاً در طول زمان به حدود 1.2 متر می‌رسد. گل صد تومانی درختی بوته‌ای هستند و در پایان فصل از بین نمی روند.
  3. گل صد تومانی‌های متقاطع ترکیبی از گل صد تومانی درختی و علفی هستند. گل‌های گل صد تومانی متقاطع رنگ بسیار شدیدی دارند و ماندگاری زیادی دارند.

Peony 'Coral Charm'

 

گل صد تومانی "Coral Charm" در ماه ژوئن گل می‌دهد و با باز شدن رنگ آن تغییر می‌کند. در ابتدا به رنگ صورتی، سپس به تدریج به نارنجی باز می‌شود و در نهایت زرد می‌شود. رشد آن تا 90 سانتی‌متر با ساقه‌های قوی، اندازه خوبی برای حاشیه است.

 

Peony 'Duchess of Kent'

 

 گل صد تومانی "دوشس کنت" یک گل صد تومانی درختی ژاپنی است که در نهایت اندازه آن به 1.2 متر می رسد. جوانه‌های لاله‌ای یاقوتی در اوایل ماه مه ظاهر می‌شوند و در طول ماه می باز می‌شوند تا شکوفه‌های بزرگ و ژولیده با رنگ بنفش خفیف را نمایان کنند.

 


Peony 'Duchess of Marlborough'

این گونه معروف گل صد تومانی ژاپنی که در اواسط فصل گل می‌دهد، شکوفه‌های بسیار بزرگ و صورتی کم رنگ تولید می‌کند. گل صد تومانی "دوشس مارلبرو" هر سال به وفور گل می‌دهد.

 

Peony 'Hillary'

 

 این گونه منحصر به فرد شکوفه‌های دو رنگ زرد آلو و سرخابی بزرگ با رایحه‌ای غنی و تند تولید می‌کند. "هیلاری" یک گل صدتومانی متقاطع با عادت "بوش" است.

 

Peony 'Laura Dessert'

 

 رقم فرانسوی معطر، "Laura Dessert"، دارای شکوفه‌های زرد مایل به کرم کم رنگ با مرکز ژولیده و پومپوم مانند است. گلدهی در اواسط فصل آنها رایحه‌ای تازه به مرز می‌آورند.

 

Peony 'Lollipop'

گل صد تومانی "Lolipop" یک گل صد تومانی تقاطع با شکوفه‌های زرد آلو صورتی غیر معمول است. شاخ و برگ آن ظریف است و ساقه‌ها، گل‌ها را به خوبی نگه می‌دارند. این رقم در اواسط فصل گل می‌دهد و به شکل "بوته‌ای" با ارتفاع حدود 80 سانتی‌متر رشد می‌کند.

 

Peony 'Pink Hawaiian Coral'

گل صد تومانی "مرجان صورتی هاوایی" در اوایل فصل، حدود اواخر ماه مه، گل می‌دهد، بنابراین اغلب برای گسترش فصل گل صد تومانی در باغ استفاده می‌شود. این گیاه قوی است و رشد آن آسان است و شکوفه‌های بزرگ صورتی مرجانی تولید می‌کند. ارتفاع آن به حدود 90 سانتی‌متر می‌رسد.

 

Peony 'Prairie Moon'

 "Prairie Moon" یک گل صد تومانی علفی است که ارتفاع آن به حدود 75 سانتی‌متر می‌رسد. تک شکوفه‌‍های سفید دارای مرکز زرد روشن هستند. این یک واریته زود گل است و در ماه ژوئن به مرزها علاقه‌مند می‌شود.

 

Peony 'Shimanishiki'

این گل صد تومانی راه راه قرمز و سفید چشم نواز شکوفه‌های زیادی تولید می‌کند که هر کدام منحصر به فرد هستند. "Shimanishiki" یک گل صد تومانی درختی ژاپنی است که یک عادت "بوته ای" منظم را شکل می‌دهد.

 

Peony 'Souvenir de Maxime Cornu'

این گل صد تومانی فرانسوی دارای شکوفه‌های بزرگ و دوتایی به رنگ هلویی است. گل‌ها با وزن خود به سمت پایین آویزان می‌شوند و با بالغ شدن، رنگ آنها قوی‌تر می‌شود. گل صد تومانی "Souvenir de Maxime Cornu" دارای ارتفاع نهایی حدود 1.2 متر است.
 

Peony 'Bartzella'

گل صد تومانی "Bartzella" یک گل صد تومانی متقاطع است که دارای گل‌های زرد بزرگ، پردار و با نور صورتی در اطراف حلقه‌ای از پرچم‌های زرد روشن و رایحه‌ای ظریف و مرکبات است. گهگاه می‌تواند در ماه سپتامبر دومین بار گل تولید کند.

 

Peony 'Chocolate Soldier'

گل‌های فنجانی شکل گل صد تومانی «Schocolate Soldier» تیره‌ترین رنگ قرمز را دارند و در مرکز آن برچه‌های زرد روشن وجود دارد. آنها به خوبی با سایر گیاهان گل تیره کار می‌کنند، اما ممکن است در میان رنگ‌های روشن تر نیز رشد کنند تا بر تیرگی آنها تأکید شود. "Schocolate Soldier" یک گل بریده عالی می‌سازد.

 

Peony 'Nippon Beauty'

گل صد تومانی 'Nippon Beauty' یک گل صد تومانی علفی دیرگل است که دارای گلهای مجلل قرمز تیره و نیمه دوتایی در تضاد با برگهای سبز تیره است. گلوله مرکزی گلبرگ‌های حاشیه دار با خامه سرخ شده است. یک گل بریده عالی می‌سازد.

 

Peony 'Claire De Lune'

گل صد تومانی 'Claire de Lune' دارای گل‌های زیبای زرد لیمویی کم رنگ، تک با مرکز بزرگی از برچه‌های زرد عمیق و رایحه‌ای ملایم است. ساقه گل قرمز و برگها سبز پررنگ و پررنگ است. یک گل بریده عالی می‌سازد.

 

Peony 'Bowl Of Beauty'

گل صد تومانی "کاسه زیبایی" دارای گل‌های صورتی باورنکردنی با هسته مرکزی گلبرگ‌های ریز و بند مانند با رایحه‌ای فوق‌العاده است. این یک انتخاب فوق‌العاده برای رشد به عنوان نقطه کانونی یک مرز علفی بزرگ است و حتی ممکن است در یک گلدان بزرگ رشد کند. گل بریده جالبی ایجاد می‌کند.

 

Peony 'Sarah Bernhardt'

گل صدتومانی «سارا برنهارت» دارای گل‌های دوتایی بسیار زیاد، معطر و به رنگ صورتی رز است که لبه‌های سفیدی روی گلبرگ‌ها دارد. ساقه‌های گل ممکن است نیاز به چنگ زدن داشته باشند. یک گل بریده عالی می‌سازد.

 

Peony 'Le Cygne'

گل صد تومانی "Le Cygne" یک گل صد تومانی دوگل فوق العاده است که دارای شکوفه‌های بزرگ و سفید با گلبرگ‌های خمیده ملایم و برچه‌های زرد است. برای رشد در یک ظرف مرزی مخلوط علفی عالی است و یک گل شاخه بریده عالی می‌سازد.

 

Peony 'Immaculee'

گل صد تومانی «Imaculee» دارای گل‌های کاسه‌ای شکل و سفید، با هسته مرکزی از گلبرگ‌های سفید ریز و تسمه‌ مانند و برچه‌های قرمز متضاد است. گل‌ها عطر خوبی دارند و برای چیدمان مناسب هستند. برای رشد در مرز یا ظرف علفی مخلوط عالی است.

 

Peony 'Instituteur Doriat'

گل صد تومانی "Instituteur Doriat" دارای گل‌هایی از نوع شقایق به رنگ صورتی عمیق، با هسته مرکزی از گلبرگ‌های صورتی تیره و تسمه مانند، به نام گلبرگ، با نوک سفید است. شاخ و برگ آن سبز تیره است. برای رشد در مرز یا ظرف علفی مخلوط عالی است و یک گل بریده عالی می‌سازد.

 

Peony 'Bowl of Love'

گل صد تومانی "کاسه عشق گل‌های صورتی باورنکردنی با هسته مرکزی گلبرگ‌های بند مانند با رایحه فوق‌العاده دارد.

 

امروزه در سراسر دنیا، گلفروشان، پیونی های شاخه بریده را در انواع دسته گل‌ها و باکس گل بکار می‌گیرند تا زیبایی این گل ارزشمند، نوازشگر روح . جان هگان باشند. شما می‌توانید با خرید گل پیونی (صد تومانی) و تقدیم آن به عزیزانتان، شادی را در دل آنان بنشانید.

5 نوع برتر زنبق برای باغ گل

۶ بازديد


کلمه "زنبق" از کلمه یونانی "رنگین کمان" گرفته شده است - یک اصطلاح مناسب برای جنس گل‌هایی که طیف گسترده‌ای از ترکیب رنگ‌ها را ارائه می‌دهند. بیش از 300 گونه و هزاران رقم از این گیاه گلدار، از خانواده Iridaceae یافت می‌شود. با این همه تنوع موجود، در یافتن نوع زنبق برای رشد در محیط باغ خود، حتی در آنهایی که گرما و خشکی شدید دارند، مشکلی نخواهید داشت.
زنبق قرن‌ها منبع ارزشمندی از ترکیبات عطر و داروهای گیاهی بوده است. زنبق نیز شکوفه زیبایی است که می‌توان آن را در آرایش گل‌های بریده شما گنجاند.
در اینجا 9 نوع زنبق محبوب را بررسی می‌کنیم.

Bearded Iris (Iris germanica cultivars)



زنبق ریشدار، گیاه نمادینی که تقریباً برای همه آشناست، نه به خاطر گلبرگ‌های رو به پایین، بلکه به خاطر ریش تیره‌ای که به نظر می‌رسد زبانش را بیرون آورده است، نامگذاری شده است. تقریباً تمام عنبیه‌های ریشدار فروخته شده از ارقام زنبق ژرمانیکا هستند. گونه خالص به ندرت رشد می‌کند. شما می‌توانید زنبق‌ها را بکارید و همچنان به یک باغ با هر طرح رنگی که می‌خواهید برسید، از نمایش رنگی در تمام فصل لذت ببرد. 


Dwarf Crested Iris (Iris crestata)




زنبق کاکلی کوتوله بومی، جذابیت خاصی برای باغبانان جنگلی دارد، زیرا در سایه بهترین رشد را دارد. گل‌های 6 اینچی از ماه مارس تا مه ظاهر می‌شوند و مرغ مگس‌خوار و زنبورها را به باغ جذب می‌کنند. خاک اسیدی تهیه کنید تا شرایط باغ‌های کاج را که در آن این گیاهان در طبیعت رشد می‌کنند، منعکس کند. مانند زنبق ریشدار، این گونه نیز از طریق ریزوم‌هایی پخش می شود که می توان آنها را برای تکثیر گیاهان جدید تقسیم کرد.


Species Irises (Iris spp)



جنس زنبق شامل صدها گونه است که بسیاری از آنها بومی مناطق کوچک جغرافیایی هستند و بممکن است در زیستگاه‌های بومی خود در خطر انقراض باشند، جمع آوری نکنید.


Japanese Iris (Iris ensata)




 زنبق ژاپنی به اندازه زنبق ریشدار یا زنبق هلندی شناخته شده نیست، اما باغبانانی که خواهان شکوفه‌های بزرگ هستند باید آنها را جستجو کنند. برخی از گونه‌ها، مانند «خواهر آمیتیست» و «طاووس کک‌ مکی» معمولاً بیش از چهار فوت ارتفاع دارند. زنبق ژاپنی به رطوبت ثابت ، نور کامل خورشید و خاک غنی نیاز دارد، بنابراین این گیاهان افزودنی خوبی برای باغچه کنار حوض یا رودخانه هستند که در آن خاک مرطوب بماند.

Yellow Flag Iris (Iris pseudacorus)




زنبق کاذب گیاهی پر جنب و جوش و سرزنده است - گاهی اوقات به گسل می‌رسد. این زنبق تالاب در بسیاری از مناطق ایالات متحده مهاجم در نظر گرفته می‌شود، بنابراین باغبانان باید زنبق زرد پرچم را مسئولانه کشت کنند و از گسترش آن به دریاچه‌ها و مناطق وحشی مجاور جلوگیری کنند. این نوع عنبیه به‌طور تهاجمی توسط ریزوم‌ها پخش می‌شود و می‌توان آن را در باغ ظروف کنترل کرد.

امروزه، گل‌های زنبق را می‌توانید بصورت شاخه بریده در نیمه اول سال در گلفروشی های پیدا کنید. شما می‌توانید با خرید گل زنبق و تقدیم آن به عزیزانتان، لبخند را میهمان صورت آنها نمایید.

میخک را بیشتر بشناسیم!

۶ بازديد
 

 

نظریه‌های مختلفی در مورد چگونگی نامگذاری گل میخک وجود دارد. برخی معتقدند که از کلمه تاج‌گذاری گرفته شده است زیرا در تاج‌های تشریفاتی یونانی استفاده می‌شد. دیگران فکر می‌کنند که از کلمه لاتین carnis به معنای گوشت سرچشمه گرفته است، زیرا میخک‌های اولیه معمولاً صورتی بودند.
نام علمی میخک Dianthus caryophyllus است. برخی معتقدند نام دیانتوس از اسطوره دیانا سرچشمه گرفته است.

معنی گل میخک
میخک به معنای شیفتگی، تمایز و عشق است.
بر اساس یک افسانه مسیحی، میخک از اشک‌های مریم مقدس در حالی که عیسی را در حال حمل صلیب تماشا می‌کرد، رویید. اینگونه با عشق مادری پیوند خوردند.
در هلند، میخک سفید به یاد سربازان کهنه سرباز و مقاومت این کشور در برابر جنگ جهانی دوم پوشیده می‌شود.
در فرانسه، گل میخک بنفش گل سنتی تشییع جنازه است.

 


نماد و رنگ میخک

میخک‌ها در رنگ‌های متنوعی از جمله صورتی، سفید، قرمز، زرد و مایل به قرمز یافت می‌شوند. هر رنگ معنای متفاوتی دارد.
 میخک سفید نماد خلوص و شانس است.
 میخک قرمز روشن نماد تحسین است.
 میخک قرمز تیره نماد عشق و محبت است.
میخک‌های صورتی  نماد قدردانی هستند.
میخک زرد نماد ناامیدی یا طرد شدن است.
 
حقایق میخک
میخک در اولین سالگرد به نشانه عشق و تعهد داده می شود.
گل میخک، دومین گل شاخه بریده پس از گل رز هست.

میخک گل ملی اسپانیا و اسلوونی است.

 

موارد استفاده از میخک

میخک‌ها سابقه دم کردن چای برای کمک به کاهش استرس و بازیابی انرژی را دارند. از چای میخک برای کاهش تب و درمان معده درد نیز استفاده می‌شده است. علاوه بر چای، روغن میخک در محصولات زیبایی برای مرطوب کردن پوست، به حداقل رساندن چین و چروک و درمان بیماری های پوستی استفاده می‌شود.

 

شما می‌توانید با خرید گل میخک از سایت گلفروشی انگور و ارسال آن برای عزیزانتان در سراسر کشور، پیام دوست داشتنتان را به آنها برسانید.

معانی رنگ‌های گل داوودی

۶ بازديد

گل داوودی یک گیاه گلدار پرکاربرد با معنی و نماد غنی در سراسر جهان است. با داشتن ارقام متعدد و محبوبیت گسترده، این گل در تاریخ غرق شده است. در این مقاله، همه چیزهایی را که در مورد معنی و نماد گل داوودی، و همچنین تاریخچه و منشأ، کاربردها و فواید و اهمیت فرهنگی آن نیاز دارید، آشنا خواهیم کرد.




معنی گل داوودی

در زبان گل‌ها، گل داوودی معنای نمادین عشق، فداکاری، وفاداری، طول عمر و شادی را دارد.

 

چای گل داوودی، طعم دهنده‌ها و غذا

از گل های داوودی سفید و زرد اغلب برای تهیه چای و طعم دهنده های مختلف استفاده می شود. برگ‌های آنها را نیز می توان آب پز یا بخار پز کرد تا به عنوان سبزی مصرف شود.


کنترل آفات گل داودی

داوودی‌ها دارای یک حشره کش طبیعی هستند. آنها در باغ شما کاشته می شوند، حشرات و حشرات مزاحم را دفع می کنند.

گل داوودی هوای شما را پاک می کند!

ناسا  در مطالعه معروف خود، داوودی‌های (مام) گلدانی زنده را به عنوان یکی از بهترین گیاهان برای پاکسازی آلودگی هوای داخل خانه معرفی کرد.
در حالی‌‍که این مطالعه به دلیل محیط کنترل شده‌ای که در آن انجام شده است تا حد زیادی رد شده است، این فقط بهانه‌ای است برای خرید هر تعداد از این گیاهان شگفت‌انگیز که می‌توانید در خانه خود جای دهید.

فواید دارویی گل داوودی

گمان می‌رود گل‌های داوودی کاربردهای دارویی بالقوه ای دارند. در طب گیاهی گاهی برای درمان سردرد ریشه آن را می‌جوشانند. محصولات درمانی حاوی گل داوودی نیز ادعا می‌کنند که به کاهش قند خون کمک می‌کنند.
علاوه بر این، گل داوودی برای درمان یا کمک به درمان تب، آنژین، فشار خون بالا، سرطان پروستات و سرطان معده استفاده شده است. با این حال، در حال حاضر هیچ تحقیق علمی محکمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

معنی و نماد رنگ داوودی

با توجه به رشد بسیاری از انواع داوودی‌ها در سراسر جهان، جای تعجب نیست که به بسیاری از انواع معانی نمادین خاص نسبت داده شده است. وقتی در دسته گل، گلچین یا سایر هدایای گل چیده می‌شوند، می‌توان از آنها برای انتقال پیام‌ها و احساسات شخصی استفاده کرد.
به طور کلی، گل‌های داوودی نماد دوستی، اعتماد، شادی، خوش بینی، طول عمر و وفاداری هستند. با این حال، معنای نمادین نسبت داده شده به گل داوودی می تواند بسته به رنگ گل داوودی، نوع شکوفه و فرهنگ محلی متفاوت باشد.

معنی گل داوودی سفید



گل‌های داوودی سفید معانی زیادی دارند. در برخی از فرهنگ‌ها،این گل به شدت برای همدردی مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا رنگ سفید اغلب احساس همدردی در مراسمات سوگواری را منتقل می‌کند.
با این حال، گل‌های داوودی سفید نماد خلوص، بی‌گناهی، معنویت، وفاداری و صداقت هستند.

 معنی گل داوودی قرمز



قرمز به دلایلی رنگ رسمی روز ولنتاین است. به طور کلی، نماد عشق رمانتیک، احساسات قوی و اشتیاق عمیق است. بنابراین به طور طبیعی، گل‌های داوودی قرمز همین احساسات را دارند.
اگر می‌خواهید به عشق زندگی‌تان گل هدیه دهید، اما از گل رز خسته شده‌اید، یک دسته گل داوودی قرمز یا یک چیدمان ترکیبی حاوی انواع گل‌های قرمز را انتخاب کنید.

 معنی گل داوودی صورتی



در ژاپن، گل‌های داوودی صورتی محبوبیت خاصی دارند، زیرا آنها نماد امپراتور و خانواده امپراتوری هستند.
گل‌های داوودی صورتی نیز نشان دهنده طول عمر هستند. گل‌های صورتی عموماً حاوی احساسات ملایم محبت، جذابیت و عاشقانه هستند و آنها را به انتخابی عالی برای اولین قرار یا یک عشق جدید تبدیل می‌کند.

 معنی گل داوودی زرد


در سنت‌های گل ویکتوریایی، گل‌های داوودی زرد نشان دهنده غم و اندوه و عشق نادیده گرفته شده بود - کاملاً در تضاد با رنگ روشن و شاد آنها.
با این حال، در دوران مدرن، واقعاً اینطور نیست. به ویژه در ایالات متحده، گل‌های زرد (از جمله گل‌های داوودی) راه شکلک‌های زرد را رفته‌اند و معمولاً به عنوان نماد شادی، جشن و روحیه بالا شناخته می‌شوند.
آنها انتخاب خوبی برای جشن تولد، دسته گل تبریک، یا برای شاد کردن بیمار در حال بهبودی هستند.

معنی گل داوودی بنفش


گل‌های داوودی بنفش آرزوهای خوب را به گیرنده خود منتقل می‌کنند. آنها یک انتخاب عالی برای گنجاندن یک گل آرایی برای دوستی که بیمار است یا در حال بهبودی پس از جراحی است، هستند.

معنی گل داوودی سبز


گل‌های داوودی سبز که به خصوص در انواع دکمه‌هایشان محبوب هستند، معانی مثبت زیادی دارند. آنها نماد تولد دوباره، تجدید، خوش شانسی، سلامتی و جوانی هستند.

معنی گل داوودی نارنجی

باکس گل داوودی نارنجی

در زبان گل‌ها، رنگ نارنجی به معنای آن چیزی است که شما ممکن است از آن انتظار داشته باشید: احساسات ناشی از هیجان، اشتیاق و اشتیاق.

 

شما می‌توانید با خرید گل داوودی در رنگ‌های مختلف و ترکیب آن با گل‌های دیگر، باکس یا دسته گلی زیبا را در مناسبنت‌هایی خاص همانند زاد روز، روز مادر و... تقدیم عزیزانتان نمایید.

ترجمه ای آزاد از:

https://www.petalrepublic.com/chrysanthemum-meaning/

گل ژیپسوفیلا: معنا، نماد و رنگ

۵ بازديد
ژیپسوفیلا یا نفس نوزاد، یک گیاه گلدار زینتی شناخته شده است. Gypsophila از دو کلمه یونانی "gypsos" به معنای "گچ" و "philios" به معنای "دوست داشتن" گرفته شده است. این به نفس و علاقه کودک به خاک غنی از گچ اشاره دارد، ماده معدنی که خاک را ضخیم و سنگین می‌کند تا گیاهان دیگر در آن رشد کنند. 
نفس نوزاد در خاکی با زهکشی خوب و غنی از مواد معدنی در شرایط نسبتاً خشک و آفتابی رشد می‌کند. رایج‌ترین و پرطرفدارترین گونه زینتی نفس نوزادان Gypsophila paniculata است.



 

گل ژیپسوفیلا نماد چیست؟
نفس نوزاد نماد محبوب عشق ابدی است. مهم نیست چه باشد، لطافت هرگز نمی‌میرد. معنی و نماد این گل به روابط عاشقانه و افلاطونی اشاره دارد. 
 
از این گل‌ها در دسته گل عروس و گل‌آرایی مراسمات عروسی استفاده می‌شود. آنها نماد عشق و خلوص احساساتی هستند که مردم به اشتراک می‌گذارند.
همچنین، ژیپسوفیلا (گل عروس) نمادی از عشق گذشته‌ای است که اکنون گم شده است، اما عشقی که همچنان گرامی بوده و در قلب نگهداری می‌شود.
 
این گل‌ها به عنوان نمادی از معصومیت و پاکی که در سفیدی ناب شکوفه‌های نفس ظریف نوزاد منعکس شده است، با معصومیت و پاکی روحی کودکان همراه است. آنها همچنین نمادی از صداقت، مهربانی و اصالت مشترک بین افرادی هستند که یکدیگر را دوست دارند و به یکدیگر اعتماد دارند. آنها شبیه هیچ آسیب یا حس منفی نیستند. 
 
این گل، همچنین نماد مهربانی، عمل فداکارانه، صداقت و اصالت مشترک با عزیزان هستند.
 
نفس نوزاد همچنین نمادی از توانایی افراد در القای حس انضباط نفس و پاکی آگاهی و اخلاق است. این نشان دهنده توانایی افراد برای متعهد شدن به ایده‌ها و اقداماتی است که بزرگتر و مهمتر از خودشان هستند. این نشان دهنده قدرت دعا و تعهد و توانایی افراد برای مقاومت در برابر گرفتار شدن در معرض وسوسه و شر است. 
گل یادآور اهمیت وجدان و اخلاق پاک برای رهایی از شر فساد و نادرست است.
 
 
در مجموع معانی نمادین گل نفس نوزاد عبارتند از:
  • عشق ابدی و ابدی
  • پاکی و بی گناهی
  • روح مقدس
  • خود انضباطی
  • وفاداری
  • تعلق خاطر
معنی رنگ‌های گل عروس

رنگ سفید



نشان دهنده معصومیت، معنویت و وحدت است. این معنای کلی ژیپسوفیلا را به طور کلی نشان می‌دهد. گل‌های سفید تنفس نوزاد در مراسم عروسی، دسته گل عروس و هدیه حمام نوزاد برای تازه مادران بکار برده می‌شود.

رنگ زرد




گل زرد نفس نوزاد معمولا در دوستی‌ها استفاده می‌شود. رنگ زرد روشن نشان دهنده محبت همراه با خنده است که نشان دهنده شادی، نشاط و نور است. 
 
این گل‌ها می توانند بهترین هدیه در یک دوستی یا بین اعضای خانواده برای ایجاد لبخند و شادی باشند. رنگ زرد روشن آنها به خوبی انواع شکوفه‌ها را تکمیل می‌کند و آرایش گل شما را برجسته می‌کند.

رنگ نارنجی



مانند رنگ زرد، ژیپسوفیلا نارنجی نماد شادی، انرژی و خوش‌بینی است. 
این گل‌ها برای تقدیم به افراد نزدیک و عزیز در مناسبت‌های شخصی مانند تولدها، سالگردها و جشن‌های دستاوردهای شخصی، ایده آل هستند.

رنگ قرمز



قرمز نمادی نمادین از عشق، اشتیاق و عاشقانه است. در حالی که گل‌های قرمز نفس نوزاد نماد قلب، عشق ابدی، و محبت است. آنها نشان دهنده عشق و اشتیاق مشترک بین زوج‌ها و شرکا هستند. آنها همچنین نمادی از عشق گذشته هستند که همچنان در قلب به یادگار مانده و گرامی داشته می شود. 
 
آنها به عنوان هدیه بین زوج‌ها و علایق عشقی استفاده می‌شوند. این بیشتر شبیه یک هدیه عاشقانه و در عین حال لطیف برای شریک زندگی شماست. 
یک دسته گل قرمز می‌تواند هدیه ای عالی به شریک زندگی شما برای ابراز عشق و محبت واقعی شما باشد. می‌توانید این گل‌ها را با هر هدیه دیگری که مکمل فرد مورد علاقه‌تان است، ست کنید.

رنگ صورتی



گل‌های نفس نوزاد صورتی بیان ملایم عشق و محبت ظریف هستند. آنها به طور عامیانه به والدین جدید هدیه داده می‌شوند تا تولد یک نوزاد تازه متولد شده را جشن بگیرند. آنها به ویژه به والدین نوزادان دختر ارائه می‌شوند. 
شکوفه‌های صورتی نوزاد در نفس نوزاد نیز نشان دهنده شور، عشق جوان، محبت ملایم و انرژی زنانه است. هدیه دادن یک دسته گل از این ابرهای صورتی ریز به بهترین وجه مکمل فردی با قلب نرم است. آنها یک هدیه دوست داشتنی برای ابراز احساسات ملایم و محبت شما نسبت به یک عشق جدید یا خانواده نزدیک و دوستانی که دوستشان دارید، می سازند.

 
رنگ بنفش



بنفش رنگ اشرافیت است. این شکوفه‌های ظریف و چشمگیر، هر گونه گل آرایی را به طرز تحسین برانگیزی متمایز می‌کند. 
آنها را می‌توان به افرادی که به آنها نگاه می‌کنید، تحسین می‌کنید و از آنها الهام می‌گیرید اهدا کرد. به عنوان رنگ زیبایی و اشراف، پیام زیبایی از تحسین و احترام را به فردی که آنها را دریافت می‌کند ارسال می‌کنند.
به جای تقدیم یک گل نفس نوزاد تک رنگ، می‌توانید این سایه ها را ترکیب کرده و ترکیبی دلچسب بسازید.

رنگ آبی



گل‌های نفس آبی کودک نماد اعتماد، صداقت و احترام است. این شکوفه‌های آبی ریز و ظریف اغلب به والدین نوزادان پسر ارائه می‌شود. آنها همچنین می‌توانند به افرادی که به آنها اعتماد دارید و به آنها احترام می‌گذارید و به افرادی که می‌خواهید اعتمادشان را جلب کنید هدیه دهید تا به آنها بگویید می‌توانند به شما اعتماد کنند.
 
آنها نماد روابط صادقانه و باز هستند که بر پایه اعتماد، احترام و ایمان بنا شده‌اند. نفس کودک آبی نیز می‌تواند برای احترام به افرادی در زندگی شما که این ویژگی ها را نشان می‌دهند ارائه شود.


شما می‌توانید با در نظر گرفتن هر یک از این معانی و با خرید گل ژیپسوفیلا و تقدیم آن به عزیزانتان، احاسات خود را به آنان منتقل کنید.

"شادی را با گل‌ها به اطرافیانتان هدیه دهید!"

۸ بازديد
در این روزگار پر از هیاهو و استرس، یکی از ارزشمندترین هدایا که می‌توانیم به دیگران بدهیم، شادی است. گل‌ها، به عنوان نمادی از زیبایی و زندگی، همواره بهترین انتخاب برای انتقال احساسات مثبت به دیگران بوده‌اند.
بدون شک، هدیه دادن گل‌های تازه و زیبا یکی از بزرگترین ابزارهای ایجاد شادی‌ است. اما به یاد داشته باشید که هر رنگ گلی به مفهومی خاص اشاره دارد:
-برای دوستانی که تلاش می‌کنند به رویاهایشان دست یابند، گل‌هایی با بنفش را انتخاب کنید که انرژی و شور زندگی را در آنان بیدار کند.
-برای دوستانی که در مواجهه با مشکلات هستند، گل‌های زرد با آفتابگردان‌ را به ایشان هدیه کنید تا روشنایی را در تاریکی‌ها بیابند.
-و برای دوستانی که دنیای اطراف را دروغین و بی‌رنگ می‌بینند، گل‌های قرمز را انتخاب کنید که زندگی را به رنگ عشق نقاشی کنند.
هدیه دادن گل، نه تنها منتقل کننده احساس خوب به دیگران است، بلکه به خودتان هم احساس رضایت و خرسندی می‌بخشد.
زندگی کوتاه است و لحظاتی که با هم به اشتراک می‌گذاریم، ارزش بی‌نهایتی دارند. بیا نفس عمیقی بکشیم و با هم، دست به دست هم، در این رقص عاشقانه‌ی گل‌ها شاد شویم.


با ارسال فوری گل‌ها، شما می‌توانید به هر کسی که دوستش دارید، لبخندی زیبا و خاطره‌ای دوست‌داشتنی هدیه کنید.
گلفروشی آنلاین انگور با تیمی متعهد و مجرب، به شما قول می‌دهد که گل‌های موردنظرتان را در هر نقطه‌ای که می‌خواهید، در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مخاطب خاصتان برساند. هم‌اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت انگور و انتخاب گل مورد نظرتان، با یک تماس یا چند کلیک ساده، گل‌های مورد نظر خود را به همراه پیام دلخواه در کمتر از 3 ساعت به دوستانتان ارسال کنید. ما آماده‌ایم هر لحظه، هر ساعت و هر روز از هفته، احساسات شما را با گل‌های تازه و زیبا به دل‌ها منتقل کنیم.
با ما هدیه دادن لحظه‌ای و لذت‌بخش خواهد بود.

"انگور، هدیه‌ای که لبخند را به زندگی می‌آورد."