آرشیو اردیبهشت ماه 1402

ما در بهترین لحظه ها همراه شما هستیم

نکات جالبی که در مورد گیاه اسپاتی فیلوم باید بدانید!

۷ بازديد

نکات جالبی که در مورد گیاه اسپاتی فیلوم باید بدانید!

گیاه زیبای نیلوفر صلح که به نام اسپاتی فیلوم نیز شناخته می‌شود، بومی مناطق گرمسیری قاره آمریکا و جنوب شرقی آسیا است. به عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوب، در لیست گیاهان آرامش‌بخش قرار دارد. این گل، روش نگهداری آسانی داشته و نکات جالب زیادی در مورد آن وجود دارد.
در اینجا چند واقعیت جالب در مورد گیاه اسپاتی فیلوم آورده شده است :



نماد صلح:

همانطور که از نام این گیاه می‌توان برداشت کرد، این گل نماد صلح، رفاه، آرامش، تنهایی و پاکی است. گل سفید آن، نمادی از پرچم سفید است که در سطح بین‌الملل به عنوان نماد آتش بس شناخته می‌شود.

 

انرژی‌ها را متعادل می‌کند:

طبق فنگ‌شویی، این گیاه تمام انرژی‌ها را متعادل می‌کند و انرژی‌های منفی را به مثبت تبدیل می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود گیاه را در خانه یا محل کار قرار دهید.

 

گیاهی با نام‌های متعدد:

نیلوفرصلح، به غیر از نامی که همه ما می‌شناسیم، نام‌های زیادی دارد. نام گیاهی آن Spathiphyllum و برخی نام‌های دیگر اسپات، پرچم سفید، گیاه بادبان سفید است.

 

کارخانه تصفیه هوا:

گیاهان اسپاتی علاوه بر زیبایی، برای سلامتی نیز مفید هستند. آن‌ها برای تصفیه هوای اطراف خود محبوب هستند. آن‌ها سموم مضر را از هوا حذف می‌کنند، یعنی همه چیز را از آمونیاک و فرمالدئید گرفته تا بنزن و تری کلرواتیلن.

 

گیاهی با نگهداری آسان:

گیاه نیلوفر صلح، نسبتاً نگهداری آسانی داشته و نیازی به توجه زیادی ندارند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک نقطه سایه و مقدار زیادی آب است. مشکل آبیاری بیش از حد ندارد. حتی اگر یادتان برود که گل نیلوفر خود را آبیاری کنید، بازیابی می‌شود زیرا بسیار انعطاف پذیر است.

 

گل‌ها:

همانطور که گفته شد، گیاهان نیلوفر صلح به بادبان‌های سفید معروف هستند، زیرا اسپات آن‌ها شبیه بادبان‌های یک کشتی است. علاوه بر این، بسیاری از مردم تصور می‌کنند که این اسپات‌های سفید گل هستند. اما در حقیقت، گل‌های اسپاتی فیلوم، ریز هستند که روی اسپادیکس نوک تیز دیده می‌شوند.
 

تاریخچه گیاه اسپاتی فیلوم:

گیاه شگفت‌انگیز اسپاتی برای اولین بار در اروپا در سال 1870 معرفی شد. نام "Spathiphyllum" از کلمات یونانی "Spath" به معنای قایق و "Phyl" به معنای برگ گرفته شده است. به این دلیل است که برگ‌ها قاشقی شکل هستند.

گل اسپاتی فیلوم، یکی از گیاهان مورد توجه افراد علاقمند در نگهداری از گل و گیاه است. شما می‌توانید با خرید گل اسپاتی فیلوم، سرسبزی و طراوت را میهمان منازل خود نمایید.