آرشیو خرداد ماه 1402

ما در بهترین لحظه ها همراه شما هستیم

بابا آدم غول پیکر

۶ بازديد
بابا آدم غول پیکر دارای بزرگترین برگ شکافته جهان است که طول آن به دو متر می‌رسد. برگ‌های غول پیکر به طور ایده‌آل برای جذب مقدار کمی نوری که به کف جنگل‌های بارانی در زیر تاج درخت متراکم می‌رسد سازگار هستند. برگ‌ها توسط ساقه‌های ضخیم به عرض بیش از 10 سانتی‌متر و طول تا 2 متر پشتیبانی می‌شوند.


محافظت در برابر عناصر
برگ‌های بزرگ فیلگوش ممکن است در اثر باران شدید استوایی شکسته شود، اما به طرز هوشمندانه‌ای برای کمک به حل این مشکل سازگار شده است.
در سراسر سطح برگ برجستگی‌های ریز پوشیده شده با موم وجود دارد. برجستگی‌ها فقط پنج تا ده هزارم میلی‌متر ارتفاع دارند، اما به اندازه‌ای هستند که تماس سطحی قطرات آب را کاهش داده و اجازه می‌دهند مانند دانه‌ها از روی برگ بغلطند. یک قطره چرخان نیز خاک را جمع می‌کند و برگ را تمیز می‌کند.

اصلی ترین رژیم غذایی
بابا آدم غول پیکر غذای اصلی بیش از سیصد میلیون نفر در سراسر جهان است. درست مانند سیب زمینی، بنه (یک ساقه متورم) پوست کنده و آبپز می‌شود و به عنوان منبع مهم کربوهیدرات مصرف می‌شود.
برگ‌ها و ساقه‌های بابا آدم غول پیکر نیز به عنوان یک سبزی سرشار از ویتامین مصرف می‌شود. در حالت خام، بابا آدم غول پیکر اگر به مقدار زیاد خورده شود برای انسان سمی است، تا زمانی که جوشاندن طولانی مدت سم اگزالات کلسیم را از بین ببرد.
  • فیلگوش یک گیاه آپارتمانی جذاب و زیبا می‌باشد که می‌توان آن را در طول سال در محیط‌های داخلی کاشت و مراقبت کرد. گیاه بابا آدم دارای برگ‌های سبز تیره با رگه‌های سفید مایل به سبز روشن است. شما می‌توانید با خرید گیاه بابا آدم، زیبایی و طراوت را میهمان خانه‌های خود نمایید.