آرشیو خرداد ماه 1401

ما در بهترین لحظه ها همراه شما هستیم

راهنمایی گل آرایی آفتابگردان با سایر گلها

۱۲ بازديد

اگر چه بیشتر مردم گل آفتابگردان را با رنگ زرد مرتبط می‌دانند، اما رنگ‌های متنوعی از آفتابگردان دیده شده است. از جمله: قرمز، بنفش و سفید. رنگ زرد. این گل زیبا بصورت گلخانه ای پرورش داده می‌شود و چون قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد، امروزه در گلفروشی ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. در این مقاله قصد داریم گلهایی که با گل آفتابگردان میتوان ترکیب کرد را معرفی نماییم.

رنگ زرد یکی از رنگ های اصلی است و جزو رنگ های گرم به حساب می آید و درخشندگی زیادی دارد و معمولا شادی و طراوت به همراه دارد. همانطور که می دانید خورشید به رنگ زرد است و از این رو این رنگ را نمادی از روشنی می دانند. 

این رنگ به دلیل درخشندگی زیادی که دارد می تواند توجهات را به خود جلب کند. به همین دلیل از این رنگ برای اخطار و خطر نیز استفاده می کنند. ترکیب رنگ زرد در کنار رنگ های دیگر جذابیت فوق العاده ای دارد و می تواند بسیار شیک و زیبا شود.


1. ترکیب زرد و بنفش

یکی از اصلی ترین رنگ هایی که می تواند مکمل رنگ زرد شود، رنگ بنفش است. این دو رنگ در کنار هم می توانند یک ترکیب کامل رنگی به وجود آوردند و خیلی شیک و زیبا شوند. این دو رنگ هم برای آقایان مناسب است و هم برای خانم ها.


2. ترکیب رنگ سبز و زرد

رنگ سبز یکی دیگر از رنگ هایی است که می تواند با رنگ زرد آفتابگردان ترکیب شود. این دو رنگ به خوبی با هم ترکیب شده و گرما و تحرک القا می کنند. البته انتخاب درجه روشنی و تیرگی رنگ ها به خودتان بستگی دارد.


3. ترکیب زرد و سفید و کرم

انتخاب رنگ های سفید تا زرد با شدت متفاوت در کنار گلهای زرد آفتابگردان، یک ترکیب و جلوه ای نورانی به محفل جشن های شما میدهد. نور و انرژی ساطع شده از این رنگ ها چشم هر بیننده ای را خیره میکند. . هرچقدر هم رنگ زرد روشن باشد، باز هم در کنار رنگ سفید گرمی و درخشندگی خودش را نشان می دهد و جلب توجه می کند.



4. ترکیب زرد با  مشکی

اگر رنگ زرد با رنگ مشکی را در کنار هم بکار ببرید، ترکیب زیبایی ایجاد می شود. رنگ مشکی باعث می شود که توجه به سمت رنگ زرد بیشتر شود.




5. ترکیب زرد با قرمز 

یکی دیگر از ترکیب های جذاب ترکیب رنگ زرد و قرمز است که برای عاشقانه ها بسیار مناسب می باشد. البته باید بگوییم که رنگ قرمز یک رنگ درخشان است و ترکیب کردن آن در کنار رنگ زرد تعادل را به کار شما برمی گرداند. نا گفته نماند که رنگ قرمز از حلاوت و شور بسیار در کنار رنگ زرد حامل پیامی جز عشق آتشین نیست.


خرید انواع یوکا تنه دار، خنجری، چند شاخه

۲۲ بازديد

گل آپارتمانی یوکا گیاهی همیشه سبز و مقاوم به خشکی است که متعلق به خانواده Agavoideae  و بومی مناطق گرم و خشک آمریکا و کارائیب می‌باشد. این گیاه جذاب و مفید، با بیش از 40 گونه و 24 زیرگونه، در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی وجود دارد که با طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی سازگار شده است. یوکا یکی از بهترین گیاهان تصفیه‌کننده هوا می‌باشد که مراقبت و نگهداری از آن آسان است. 

این گیاهان می‌توانند با موفقیت در مناطق بیابانی، کوهستانی، ساحلی و دشتی رشد کنند. یوکا با اندازه‌های کوچکتر می‌تواند به عنوان یک گیاه آپارتمانی مورد استفاده قرار بگیرد. در سال‌های اخیر، کاشت این گیاه در باغ‌های بخش های شمالی ایالات متحده، کانادا و بریتانیا بسیار محبوب شده است.

 

چرا باید یوکا بخریم؟

یوکا از محبوبیت زیادی برخوردار است که در طول سال می‌تواند جلوه زیبایی به حانه‌های شما ببخشد. گیاهان جوان این گونه بوته‌های بدون ساقه‌ای از برگ‌های بلند و شمشیری نوک‌تیز می‌باشند. با بالغ شدن، گیاهان یوکا دارای تنه‌های ضخیم و چوبی می‌شوند که چندین بوته برگ قوس‌دار در بالای آن‌ها قرار دارد. گیاه یوکا چند شاخه بزرگ را می توان در گوشه ای از سالن قرار داد تا خودنمایی کند. رشد این گیاه بسیار آسان است و در برابر تغییر شرایط محیطی مانند نور، رطوبت و درجه حرارت در طول سال مقاوم است. با توجه به موارد فوق و رعایت آن‌ها، شما می‌توانید با  خرید یوکا ارزان، زیبایی و طراوت محیط اطراف خود دو چندان کنید. 

در مرکز گل و گیاه انگور  طیف گسترده ای از گیاهان یوکا را به صورت آنلاین ارائه داده شده است. خرید یوکا در سایز های بزرگ و کوچک، خرید یوکا تنه دار، گیاه یوکا فیلی، خرید یوکا زینتی، بونسای یوکا از نمونه‌های موجود در بازار می‌باشد. شما می‌توانید این گیاه را از وب‌سایت انگور سفارش دهید.

 

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی یوکا

 

آبیاری گل آبیاری

در ماه‌های گرم سال، گیاه یوکای خود را آزادانه آبیاری کنید. اگر شرایط استثنایی (روشن، گرم و …) وجود داشته باشد، می‌توانید آبیاری آن را  یکبار در هفته یا بیشتر انجام دهید. بین آبیاری فرصت دهید تا خاک کمی خشک شود. این گیاه در فصل زمستان به آب بسیار کمتری نیاز است.

 

دمای گلدما

گیاه یوکا طیف وسیعی از درجه‌حرارت را تحمل می‌کند. اما دمای متوسط خانه بهترین دما برای رشد این گیاه است. توجه داشته باشید که دما در فصل زمستان نباید کمتر از 7 درجه سانتی‌گراد باشد.

 

نور 

گیاه یوکا یک گیاه آپارتمانی نورپسند است. نور کم، رشد این گیاه را به میزان قابل توجهی کند می‌کند. برای حفظ ظاهر سالم یوکا باید از نگهداری آن در نقاط تیره اجتناب کرد.

 

رطوبت

گیاه یوکا رطوبت متوسط را ترجیح می‌دهد. نیازی نیست که برگ‌های این گیاه را غبارپاشی کنید.

 

خــاک

گیاه یوکا، خاکی با بافت سبک و زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد. در طی فصل رشد، گیاه خود را هر ماه یکبار تغذیه کنید.

 

   تعویض گلدان

تعویض گلدان برای این گیاه ضروری نیست، اما بهتر است که هر دو سال یکبار در فصل بهار گلدان آن را تعویض کنید. بیشتر وزن یوکا در بالای گیاه متمرکز شده است. کاشت این گیاه در یک ظرف عمیق به منظور جلوگیری از واژگونی آن مناسب خواهد بود.

 

تکثیر گیاه یوکا 

روش آسان تکثیر این است که پاجوش‌های تولید شده از تنه را جدا کرده و در کنار هم قرار دهید. در صورت استفاده از هورمون ریشه‌زایی احتمال رشد پاجوش‌ها افزایش می‌یابد. در ابتدای کاشت آن را آبیاری کنید. سپس دوباره هنگامی که سطح بالای خاک خشک شد، به خوبی به آن آب دهید. پاجوش‌ها را نباید کود دهید و باید تا زمان استقرار از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.